viernes, 6 de noviembre de 2015

Problemes d'Internet als nostres dies i a l'aula

Actualment en qualsevol moment que tenim un dubte, triguem menys de 5 minuts en trobar un dispositiu móvil ,tablet o ordinador amb internet per poder-ho consultar. Estem envoltats constantment de tecnología i sobretot, d’informació. Aquesta información fa uns anys hauriem d’anar a buscar-la a llibre que trobariem a les bibliotecas o potser consultar amb algun especialista del tema en qüestió. No era d’extranyar que igual que les tecnologies i internet s’han apropat a nosaltres, també s’introduiria al món educatiu.
Vivim en un món globalitzat, el que vol dir una unificació (mediàtica, politica, econòmica, cultural...) de tots els països fent aixi una cohesió tant de les potències més desenvolupades com de les menys desenvolupades. Si parlem d’Interner ens trobem en la mateixa situació.


Si volem fer un projecte amb la nostre classe, per exemple sobre l’espai, accedint a Internet podem obtenir a més de tota l’informació que hi ha sobre el tema també podem aconseguir diferents recursos i eines que podem utilitzar a l’aula, fins i tot projectes similars que un altre mestre hagi publicat amb un accés obert.



Peró aquest recurs que a primera vista pot semblar molt útil i que ens treura moltes hores de feina, pot portar al darrere limitacions que poden fer que le nostre treball fracasi. Com hem dit anteriorment, amb la globalització d’Internet podem trobar informació de diferents països i per conseqüéncia, diferents idiomes, fent d’aixó una posssible limitaciópodria ser la lingüística.


“Si pensamos en el idioma, cuando realizamos una búsqueda en español estamos accediendo al 7,8% de la información. Si la hacemos en inglés accedemos al 26,8% (Fernéndez Vítores, 2012). Esto quiere decir que incluso utilizando ambas lenguas apenas alcanzamos un tercio de las páginas de la Red.” (Bartolomé, A. i Grané, M, 2013)


A causa de la gran quantitat d’Informació que podem trobar a la xarxa, podem caure en la influència de la lectura en diagonal. Aixó vol dir, fer una lectura ràpida provocant no poder estar asimilant i obtenint tota l’informació que s’hi mostra. Es a dir tenim molta informació gratuita al nostre abast i no el sabem aprofitar, peró també hem d’aprendre a diferenciar la informcació que ens serveix d’aquella que no té cap ganantia de que sigui una informació verídica i en ocasions pot influenciar a la nostra vida. Un clar exemple és quan tenim algun dubte sobre medicina i el primer que fem es mirar a Internet sobre la malaltia o els sintomes que tenim, creient tot el que apareix a la xarxa.


"Los avances tecnológicos son más que recursos instrumentales, ya que éstos están modificando por completo la vida del ciudadano influyendo decisivamente en un nuevo estilo de vida" (Bueno Monreal, Mª.J.,1996)







Com a conclusió, hem de tenir en compte l’eina que tenim al nostre abast i ser crítics amb alló que ens aporta i l’informació que podem trobar. És veritat que pot ser una fantàstica eina per buscar activitats i recursos per les nostres aules, peró sempre i quan després de consultar siguem nosaltres qui demostrem que tot alló que trobem és veritat i útil pel aprenentatge dels nostres infants.




BIBLIOGRAFIA


He utilitzat aquesta bibliografia per realitzar l’article ja que després de llegir diferents textos i articles aquest dos han sigut el que m’han estat més útils per fer el meu text. Són de pagines professionals i escrits per especialistes en la materia, per aquest motiu els hi he donat credibilitat a la informació que mostraven.
Pel que fa les imatges he escollit aquestes dues de la pàgina web Flickr aprofitant que és una web on les fotografies són de caràcter gratuit.


Bartolomé, A. i Grané, M (2013). Interrogantes educativos desde la sociedad del conocimiento Revista de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport 31, Núm. 1 Pag. 74- 81. Recuperat de:  


Harold Castro Barrera, Rafael Gómez, Francisco Rueda (1996) Uso educativo de internet: una aproximación pedagògica. Recuperat de:
http://www.colombiaaprende.edu.co/html/mediateca/1607/articles-106933_archivo.pdf


Fotografia  1
Rodriguez, MJ. (2007) Ordenador Itinerante. Recuperat de: https://www.flickr.com/photos/76205755@N00/2426726375/in/photolist-bVByk8-4GrBcV
Llicència de Creative Commons
Ordenador Itinerante de Rodriguez, MJ. (2007) Ordenador Itinerante està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons

Fotografia 2
DonkeyHotey (2011) If it’s on the Internet, it isn’t private. Recuperat de:
https://www.flickr.com/photos/donkeyhotey/5816482161/in/photolist-9RYZvc-8EN6T9-qUCDab-5QgeW4-e3Xq11-4f6GJ-e6Qxtc-r65Y9W-iotsX-qBrWhi-gVcwCP-pZ2E9Z-e1vZk4-6wiAMq-75rLY-cvL2c7-cCU7a-8sDYQr-pRSp6N-3FjPcz-49yeGD-2WgFA-7871Ua-gg8Jt6-bvnVLS-doNnfg-bnZozP-bnZmQV-4RtAQQ-34h4C7-fA1on3-6KuvrG-85zhf1-ajBZVZ-97aq7h-4RuVg8-5TGiP2-6wo5vG-bfycCt-53YyZu-4JcTzN-bxQUGc-4qETvU-6MzkEx-a9j9rx-fEtWXi-7ZP8Wc-beTdac-37bhXj-7KMTD4
Llicència de Creative Commons
If it’s on the Internet, it isn’t private. de DonkeyHotey (2011) If it’s on the Internet, it isn’t private. està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 4.0 Internacional de Creative Commons







Licencia de Creative Commons
Problemes d'Internet als nostres dies i a l'aula by Noemí López is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 4.0 Internacional License.

No hay comentarios:

Publicar un comentario